kolmapäev, 15. veebruar 2017

Essor basque ehk 10 päeva Baskimaal

Üritan siin lühidalt kokku võtta enda Essor Basque'i võistlusseeria, mis toimus Baskimaa Prantsusepoolses osas Püreneedes. Kokku olid tulnud mitmed Prantuse amatöörtiimid ning veel profitiim l'Armee de Terre, kellele lisandus 2. nädalal profitiim Auber 93, kus eestlastest sõidab Alo Jakin.

Neljapäev, 2. veebruar

Reis Dammarie'st Baskimaale.

Õhtul avanes elamisest selline vaade
Reede, 3. veebruar

Viimane kerge treening enne võistlusturneed pukil, sest õues sadas. Trenn lõppenud, siis läks ilm ilusaks ning üritasime kohalike elanike hulka sulanduda nagu piltidelt näha.
Kohalikeks elanikeks olid valdavalt lambad

Laupäev, 4. veebruar (Boucles de l'Essor 118km)

Õues oli päris jahe ilm ja vihma sadas. Sõit algas päris närviliselt nagu iga hooaja esimene start, kus kõik ärevil ning härga täis on. Esimesed 30 kilomeetrit olin ilusti pundi esimeses pooles, aga siis läks tee loodist välja. Esimesel tõusul suutsin ainult 2km grupis ära istuda, siis jäin paari kaaslasega grupettosse(mahajääjate grupp), kellega püüdsime eest veel mõned sellid kinni ning sõitsime koos lõpuni. Viimasel tunnil saime "mõnusa" jääkülma hoovihma ka kaela.

Pühapäev, 5. veebruar (Le Circuit de l'Essor- jäeti ära)

Kuna korralikud tormituuled ning vihmahood käisid pidevalt üle, otsustasid korraldajad sõidu ära jätta ning saime 2h autoga lihtsalt tühja sõita. Minu päev polnud sellega lõppenud, nimelt oli treener korraliku pukitreeningu meile valmis mõelnud. Kokku tuli 1h, keskmine pulss 160 ning max pulss 192, see ilmselt ütleb kõik.

Esmaspäev-Kolmapäev ehk 6.-8. veebruar

Nendest päevadest on meeles ainult eessõitva tiimikaaslase tagumine ratas, autostange ning vihmast kõngenud ihu. Kokkuvõtvalt: rasked tiimitrennid(v.a. 8. veebruar, kus oli kerge tunnine pukitrenn)

Neljapäev, 9. veebruar (Tour de Basse-Navarre 124km)

Pikka juttu pole, esimesel tõusul 20. kilomeetril jäin autode vahele, kus siplesin veel oma 10km, et gruppi tagasi saada, kuid siis algas teine mägi ning taaskord olin grupettos, kus rahulikult lõpuringideni tiksusime, nendele meid enam ei lastud. Viimased 15km jäid seetõttu sõitmata.

Reede, 10. veebruar

Tiimiga rahulik 1.5h trenn.

Laupäev, 11. veebruar (Ronde du Pays Basque 102km 1900 tõusumeetrit)

Juba hommikul ärgates tundsin, et tunne on juba kõvasti parem kui eelmistel päevadel. Võidusõit ise toimus u30-kilomeetrise ringi peal, mille sisse jäi üks 4-kilomeetrine 8% tõus. Iga ring üritasin asja mõistusega võtta ning enda rütmis sõita, jäin alati ka natuke maha, kuid esimesel kahel ringil sain laskumisega pundi kätte. Viimasel ringi läks peapunt kolmeks ning ise jäin kolmandasse osasse. Sõitsime selle grupiga ühtsel meelel lõpuni, tasuks 50. koht. Jäin päevaga väga rahule, sest eelmisel aastal ei saanud ma sellistel sõitudel isegi lõpuni. Tiimilt sain samuti kiita.

Tulemused: http://www.directvelo.com/actualite/56195/ronde-du-pays-basque-classement

Pühapäev, 12. veebruar (Trophee de l'Essor 125km)

Taaskord hommikul ärgates hea tunne ning vaim oli valmis lahingusse astuma. Juba 10. kilomeetril oli esimene 3-kilomeetrine tõus ning arvasin, et kokku tuleb seda sama tõusu 3x läbida. Sõidu käigus aga sain hea üllatuse, kui neljandat ja veel viiendatki korda sama põntsu ületasime. Selgus, et olin meeskonna koosolekul asjadest valesti aru saanud. 3x oli hoopis mäefiniši punktide jagamine ning ülejäänud 2x punkte ei jagatud. Iga ring olin mäe peal taaskord raskustes, esimesel kolmel ringil sain ilusti tõusust üle, väike vahe küll pundiga tekkis, aga laskumisega läks asi kokku tagasi. 4. ringil olin juba murdumas, vajusin autode vahele, kartsin, et mäng ongi läbi. Laskumisel panin nii palju välja, kui vähegi suutsin ning õnnestus ikkagi peagrupp kätte saada. Tundsin, et olin natuke nälga jäänud, sellest ka siis see raske moment. Sõin seejärel kohe batooni ning geeli üksteise otsa ära. Viimane ring tõusul oli ikka väga-väga piinarikas, jäime umbes kümnekesi pundist väikse vahega maha. Läks vist umbes 10-15km, et uuesti punt kätte saada. 5km enne lõppu oli veel kerge põnts, kus toimus kuue mehe otsustav äraminek. Ise olin alles natuke aega enne seda grupi kätte saanud ning oli tükk tegu, et pundis ära istuda. Lõpufiniši jaoks olin umbes kilomeeter enne lõppu väga heal positsioonil, kuid jäin ühel ringteel natuke karpi, millega kaotasin kiirust ja vajusin teiste meeste keskele, kust enam välja ei pääsenud. Tasuks 29. koht.

Tulemused: http://www.directvelo.com/actualite/56210/trophee-de-l-essor-classements

Väike video ka viimasest etapist. Mind võib kaadrist leida järgmistel momentidel: (0:50 vasakul) (2:32 paremal) (4:22) (6:15 autode vahel) (7:20 paremal) (8:15 paremal)

Õhtul oli ühine pitsasöömine ning jagati ohtralt Flani ja Baski kooki. Viimast soovitan kõigil proovida, kui peaksite Baskimaale kunagi sattuma, väga maitsev oli. ;)

Esmaspäev, 13. veebruar

Reis Dammarie'sse.

Teisipäev, 14. veebruar

Õues vihm, mis tähendas seda, et reisist lõdvestav tunnine treening tuli teha toas pukil. Ei saanud oma Valentini Orbeat õue vihma kätte lasta.

Kolmapäev, 15. veebruar

Käisin üksinda trennis ning lasin mõnusa hooga 4h 120km. Koju jõudnud, sain kena üllatuse osaliseks, nimelt oli mu tuppa 40-tolline telekas toodud. Ilm oli ka ikka väga super, Garmin näitas vahepeal suisa 17 kraadi, kui nii edasi läheb, siis pole nagu väga vigagi.

Vabandan kõigi paadunud huviliste ees, et pikk paus blogile sisse jäi. Polnud lihtsalt võimalik internetti saada.

P. S. Olen ülimalt tänulik kõigile meeskonna taustajõududele, kes andsid maksimaalse panuse, et mina kui võidusõitja saaksin 100% keskenduda ainult võidusõitmisele.